MODUŁ ZĘBATEK – zębatki poza podziałem na odbiorcze i atakujące, różnią się ilością zębów oraz modułem. Nie wszystkie zębatki będą do siebie pasowały z uwagi na różną wielkość zębów, a dokładnie szerokość zęba u podstawy bądź jak kto woli rozstęp między zębami oraz ich wysokość.
- Tamiya -0,4 -0,5 -0,6 -0,8 ( metryczne)
- PITCH 32P, 48P, 64P
Choć w przypadku zębatek tamiya 0,4 oraz PITCH 64, różnice są na tyle małe, ze można je dopasować. Lecz w takiej konfiguracji mogą się szybciej zużywać bądź hałasować. Podobnie jest z 32 PITCH oraz modułem 0,8 Tamiya ( są to jednak modele w mniejszej skali albo spalinowe )
W wielu podwoziach można bez problemu zmieniać rodzaje zębatek z Tamiya na PITCH, ale jak zwykle są wyjątki i tak jest w przypadku np. TT-01, gdzie nie mamy takiej możliwości.
Różnica między 48 P a 64 P ( większymi a mniejszymi zębami )
- 48 są głośniejsze z powodu wiekszej powierzchni zębów
- 48 większe zęby są bardziej wytrzymałe
- 64 ma większy zakres przełożeń
- 64 łatwiej wchodzą między zęby zabrudzenia i kamyki
Warto wspomnieć przy okazji zębatek, że w ostatnim czasie pojawiły się zębatki o innym otworze mocującym i choć najbardziej popularne są samochody RC 1/10 a co za tym idzie Shaft silnika ma 3 mm to coraz częściej spotyka si potężne silniki bezszczotkowe z trzpieniem mocującym o średnicy 5 mm . Natomiast w małych modelach 1/16 oraz 1/18 można spotkać zębatki z mniejszym otworem o średnicy 2,3 mm.