Buzzer

Buzzer – to nic innego jak miernik napięcia z sygnalizatorem dźwiękowym, stosowany głównie przy akumulatorach Li-Po oraz pochodnych czyli Li-on oraz Li-Fe. Jego zastosowanie jest wymagane w sytuacji gdy regulatory napięcia ESC obsługujące model nie posiadają funkcji odcięcia zasilania dla Li-Po.

W takiej sytuacji na czas jazdy modelem podpinamy Buzzer do małej wtyczki ( najczęściej JST-HX ), w przypadku akumulatora 7,4V do wtyczki dochodzą 3 cienkie przewody, jeśli jest to akumulator 11,1V to posiada 4 przewody będące jednocześnie zakończeniem każdej z cel .

Urządzenie mierzy napięcie na każdej z cel i gdy zbliży się do niebezpiecznego dla trwałości akumulatora poziomu sygnalizuje zmianą koloru świecenia diody a po chwili głośnym wysokim dźwiękiem sygnalizującym potrzebę zakończenia jazdy.

  • Czerwona dioda zapala się przy napięciu 3,3V
  • Sygnał dźwiękowy chwilę później gdy napięcie spadnie o kolejną jednostkę.
  • Waga urządzenia ok. 6 gram

Występują również bardziej rozbudowane Buzzery z małym wyświetlaczem napięcia dla każdej z cel oraz sumaryczne dla pakietu, jak również bardzo małe wyłącznie z małymi diodami przy zastosowaniu w małej odległości nie wymagającej sygnału dźwiękowego.

Standardowo Buzzer posiada 5 nóżek co pozwala podłączyć akumulatory 2S, 3S oraz 4S ale są też wersje dla akumulatorów Li-po o większym napięciu.

Buzzer Li-po